Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studie konstrukce spojek pro ovládání aktivních diferenciálů
Cupák, Václav ; Porteš, Petr (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem řešení ovládání systému řízeného dělení momentu u hnacího ústrojí těžkého užitkového vozidla. Začátek práce je zaměřen na popis systému aktivního diferenciálu a na spojky které se v automobilovém průmyslu používají. Dále jsou definovány základní parametry experimentálního vozidla a je proveden výběr koncepce spojek. Následně jsou provedeny výpočty geometrický parametrů spojek a ověření jejich tepelné únosnosti. Koncepčním návrhem ovládacího mechanismu se zabývá poslední kapitola. Cílem práce je především návrh možného typu ovládání zadaného systému s možností využití získaných informací pro další vývoj tohoto systému.
Využití "Torque Vectoring" diferenciálu u současných automobilů
Marek, Martin ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření analýzy konstrukčního řešení „Torque Vectoring“ diferenciálů a hnacího ústrojí vozidel, které využívají tento typ diferenciálu. Začátek práce je věnován vysvětlení, co to je diferenciál a jak funguje a dále pak rozdělení diferenciálů. Další část se zabývá aktivními diferenciály, jejich principem funkce a konstrukčním řešením. Konec práce obsahuje konstrukční řešení hnacího ústrojí některých modelů vozidel využívajících aktivní diferenciály. Práce má charakter rešerše a neobsahuje žádné výpočty ani vlastní konstrukční návrhy.
Diferenciály automobilů
Čapek, Štěpán ; Ramík, Pavel (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Technická řešení diferenciálů automobilu. Popis převodového ústrojí a typů diferenciálů s jejich zhodnocením. Následují aktivní systémy a aktivními diferenciály, kde je vysvětlena jejich funkce a výhody či nevýhody jejich použití jednotlivými automobilkami.
Diferenciály s řízeným dělením momentu pro těžká užitková vozidla
Fojtášek, Jan ; Magdolen,, Ľuboš (oponent) ; Tůma, Jiří (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá posouzením vlivu regulace stáčivého momentu prostřednictvím aktivního diferenciálu na dynamiku jízdy nákladního vozidla. Jsou zde shrnuty poznatky ohledně možností konstrukčního uspořádání aktivního diferenciálu, regulačních algoritmů i teoretické předpoklady týkající se výsledného vlivu na dynamiku jízdy. Na základě rešeršní části je vypracován vlastní návrh aktivního diferenciálu pro experimentální nákladní vozidlo. Hlavní část práce je věnována analýze vlivu aktivního diferenciálu na ovladatelnost vozu při manévrování a jeho stabilitu včetně limitních jízdních stavů. Za tímto účelem je sestaven kompletní multibody model vozidla s klasickým diferenciálem a výsledky simulací jízdy tohoto vozu experimentálně ověřeny pomocí měření vybraných parametrů dynamiky jízdy při jízdních manévrech reálného nákladního automobilu. Validovaný model je dále rozšířen o aktivní diferenciál včetně regulačního algoritmu. Ověření teoretických předpokladů a vyhodnocení vlivu aktivního diferenciálu na dynamiku jízdy nákladního vozidla je pak provedeno pomocí simulací vybraných manévrů zahrnujících ustálené i přechodové jízdní stavy. Na základě popsaných poznatků je pak vyhodnocen celkový přínos této technologie, jeho realizovatelnost a hlavní výhody a nevýhody.
Diferenciály automobilů
Čapek, Štěpán ; Ramík, Pavel (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Technická řešení diferenciálů automobilu. Popis převodového ústrojí a typů diferenciálů s jejich zhodnocením. Následují aktivní systémy a aktivními diferenciály, kde je vysvětlena jejich funkce a výhody či nevýhody jejich použití jednotlivými automobilkami.
Diferenciály s řízeným dělením momentu pro těžká užitková vozidla
Fojtášek, Jan ; Magdolen,, Ľuboš (oponent) ; Tůma, Jiří (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá posouzením vlivu regulace stáčivého momentu prostřednictvím aktivního diferenciálu na dynamiku jízdy nákladního vozidla. Jsou zde shrnuty poznatky ohledně možností konstrukčního uspořádání aktivního diferenciálu, regulačních algoritmů i teoretické předpoklady týkající se výsledného vlivu na dynamiku jízdy. Na základě rešeršní části je vypracován vlastní návrh aktivního diferenciálu pro experimentální nákladní vozidlo. Hlavní část práce je věnována analýze vlivu aktivního diferenciálu na ovladatelnost vozu při manévrování a jeho stabilitu včetně limitních jízdních stavů. Za tímto účelem je sestaven kompletní multibody model vozidla s klasickým diferenciálem a výsledky simulací jízdy tohoto vozu experimentálně ověřeny pomocí měření vybraných parametrů dynamiky jízdy při jízdních manévrech reálného nákladního automobilu. Validovaný model je dále rozšířen o aktivní diferenciál včetně regulačního algoritmu. Ověření teoretických předpokladů a vyhodnocení vlivu aktivního diferenciálu na dynamiku jízdy nákladního vozidla je pak provedeno pomocí simulací vybraných manévrů zahrnujících ustálené i přechodové jízdní stavy. Na základě popsaných poznatků je pak vyhodnocen celkový přínos této technologie, jeho realizovatelnost a hlavní výhody a nevýhody.
Studie konstrukce spojek pro ovládání aktivních diferenciálů
Cupák, Václav ; Porteš, Petr (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem řešení ovládání systému řízeného dělení momentu u hnacího ústrojí těžkého užitkového vozidla. Začátek práce je zaměřen na popis systému aktivního diferenciálu a na spojky které se v automobilovém průmyslu používají. Dále jsou definovány základní parametry experimentálního vozidla a je proveden výběr koncepce spojek. Následně jsou provedeny výpočty geometrický parametrů spojek a ověření jejich tepelné únosnosti. Koncepčním návrhem ovládacího mechanismu se zabývá poslední kapitola. Cílem práce je především návrh možného typu ovládání zadaného systému s možností využití získaných informací pro další vývoj tohoto systému.
Studie využití diferenciálu s řízeným dělením momentu pro těžká užitková vozidla
Fojtášek, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh řešení systému, umožňujícího řízené dělení točivého momentu mezi pravé a levé kolo u hnacího ústrojí těžkého užitkového vozidla. Jedná se o rozšíření klasického vozidlového diferenciálu. Tento text popisuje volbu základních konstrukčních, kinematických a zátěžových parametrů. Dále také definování vlivu celého ústrojí na jízdní vlastnosti vozidla a koncepční návrh zástavby mechanismu. Nedílnou součástí těchto mechatronických systémů je také vhodná volba ovládání. Cílem práce je především shrnutí a možné využití dostupných informací pro další vývoj takovéhoto systému.
Využití "Torque Vectoring" diferenciálu u současných automobilů
Marek, Martin ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření analýzy konstrukčního řešení „Torque Vectoring“ diferenciálů a hnacího ústrojí vozidel, které využívají tento typ diferenciálu. Začátek práce je věnován vysvětlení, co to je diferenciál a jak funguje a dále pak rozdělení diferenciálů. Další část se zabývá aktivními diferenciály, jejich principem funkce a konstrukčním řešením. Konec práce obsahuje konstrukční řešení hnacího ústrojí některých modelů vozidel využívajících aktivní diferenciály. Práce má charakter rešerše a neobsahuje žádné výpočty ani vlastní konstrukční návrhy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.